söndag, februari 12, 2012

The voice

Allt oftare kommer jag på mig själv att lyssna på webradiostationer som spelar 80-tals hits. Det har antagligen med min ålderskris att göra. I vilket fall gillar jag att lyssna på det jag då tyckte var skvalmusik och rätt dåligt. Nu hör jag med andra öron och framförallt blir musiken en sorts resa genom livet.

Sjävklart spelas Whitney Houston på dessa radiokanaler. Hon var ju en av de största då. På MTV spelades hon till förbannelse och jag störde mig på att de inte kunde spela Guns N Roses istället. Men nuförtiden stör det verkligen inte när Whitney spelas.

Och faktum är att när jag idag tog mig tid och lyssnade på skivan I look to you, som kom 2009, upptäckte jag en massa bra musik. Exempelvis är låten Call you tonight helt magisk. Vilken text, vilken melodi och framförallt vilken sånginsats. Så dagens dödsbesked är väldigt sorgligt.





Inga kommentarer: