tisdag, februari 21, 2012

Allt är relativt

Idag hamnade jag på en lunchrestaurang i Billdal av alla ställen. Snacka om att få sina fördomar besannande. Det var så att jag under min långlunch lyckade överhöra fyra andra bords samtal.

Bord 1. Här diskuterades det båtplatser. Och då inte billiga sådana. Men pengar var inget problem.

Bord 2. Här diskuterades kommande affärsresor till Sri Lanka. Lönsamheten kommer vara mycket god slogs det fast. Pengarna kommer rinna in uttryckets det.

Bord 3. Här diskuterades resan till Åre under sportlovet. Har du ont om deg nu då, frågade den ene. Allt är relativt, svarade den andre och flinade.

Jag menar inte att det var något fel på dessa människor. Det vara bara sån skillnad mot det jag brukar höra under luncherna i Majorna.

Jag fick också många blickar. De undrande nog vem jag var som satt ensam i min Eldkvarn (alla andra hade skjorta) tröja läsandes en Kalle Skavank deckare inför bokslukarklubben på torsdag samtidigt som jag åt det vegetariska alternativet (alla andra åt snitsel). Jag stack liksom ut.

Inga kommentarer: