torsdag, februari 02, 2012

Californication

Jag och Ella åkte bil i Lidköping under julen. Låten Californication med Red Hot Chili Pepper kom plötsligt ur högtalarna. Ella blev snart tyst, vilket är ovanligt, och bara lysnade. Först när låten var slut sa hon att det var en bra låt.

Av någon anledning glömde jag följa upp det mer. Men idag kom jag att tänka på händelsen och satte på låten lite i smyg. Jag ställde mig lite vid sidan och tjuvkikade efter någon reaktion. Jodå, den kom direkt. Ella började sjunga med och man såg att hon verkligen gillade låten. Som musikälskare och pappa blir man förstås tårögd när sådant här händer.

Vi spelade Californication fyra gånger i rad. Faktum är att jag gillar den låten väldigt mycket också. Den tillsammans med låtarna Scar tissue, The otherside och stora delar av plattan Blood sugar sex and magic är prima MTV-rock.



För mig är John Frusciante den stora stjärnan i bandet. Hans gitarrspel är något extra. Hoppas han kommer med en soloskiva snart. Hans tidigare är rejält ojämna men har sina höjdpunkter.



Nu när alla andra har lagt sig är det bara Windy & Carls nya album We will always be som gäller. Helt fantastisk underbar musik att lyssna på när allt är stilla.

Inga kommentarer: