fredag, augusti 19, 2011

Sometimes you have to take the bitter with the sweet



Det har blivit några mil mellan Majorna och Kungälv under de senaste sju åren. Idag blev de sista körda, iaf som anställd i Kungälvs kommun. Jag är helt ärlig när jag skiver att jag inte en enda dag har tyckt det varit tråkigt att åka till jobbet. Att höra klockan ringa på morgonen och att ibland fastna i bilkö är inte kul men jobbet har varenda dag lockat mig. Det har varit fantastiskt.

Så självklart föll det tårar på vägen hem idag. Tårar som mina arbetskamrater, jobbet och jag själv är värda. Och jag är oerhört tacksam och rörd för de mycket fina ord några av "mina" låntagare skickade med mig på vägen. De kommer jag alltid att minnas.

Nu börjar ett nytt kapitel i livet. Och vem passar bättre att besjunga dagens bitterljuva känslor än Bobby Blue Bland.



Inga kommentarer: