måndag, augusti 29, 2011

72 timmar




Myten om att man blir extra trött av att börja ett nytt kan jag bekräfta är sann. Sällan har jag varit så trött. Därför borde man ju ha helgen till att vila. Men så blev verkligen inte fallet.

Först överraskningsfest med gamla jobbet på fredagen. Extremt tacksam är jag för det men läggdags kl 04 satte sina spår på när det var dags för Azaleaträning på nästkommande förmiddag. En liten powernap hans med vid lördag middag men sen var det dags för årets gårdfest. För mig fick det bli barnbordet, sockerdricka och till sist Fångarna på fortet med barnen.

Vila på söndagen då, nähä inget med det heller. Kurt Vile stod på scen på Pustervik. I en bastuliknande värme så briljerade han långa stunder. Men nu är klockan 00.30 och snart ringer klockan för en ny vecka.

Fast det blir ju lite lättare efter att jag och Ella bevittnat det fina spelet GAIS och särskilt då Wanderson bjöd oss på på Gamla Ullevi under söndagen. Det är en verklig ynnest att ta del av brasilianarens bollkonster.

Inga kommentarer: