torsdag, november 18, 2010

Sara Watkins

För exakt en vecka sedan så befann jag mig på Borderline i London. På scenen stod Sara Watkins. I nästan två timmar så var jag trollbunden. Vilken röst, jag har aldrig hört någt vackrare. Mig berörde den i alla fall till tårar ett flertal gånger. Den passar till texterna.

Visst är skivan som kom för ett år sedan bra. Men att det skulle utveckla sig till en klassiker live trodde jag verkligen inte. En del av förtjänsten ska Sean Watkins, Saras bror ha. Hans gitarrspel var felfritt. Och att John Paul Jones, Led Zeppelin basisten, kom in och gästade under ett antal låtar var förstås inte fel. Men Sara var och är den stora stjärnan.

Nedan finns två klipp att avnjuta. All this time är inspelad på min kamera från Borderline. Kul att ha. Where will you be är en av hennes bästa låtar.



Inga kommentarer: