tisdag, november 30, 2010

Jag är inte bitter

Jag är fullkomligt ointresserad av tekniska prylar. Och förstår därmed inte riktig masshysterin kring läsplattor och särskilt då Ipaden.

En stor sak är ju att man kan ladda ner massor av böcker för att sedan läsa på skärmen. Visst, kanske bra för några få, särskilt om man kan förstora texten. Men är inte boken fulländad som den är. Se på film i Ipaden? Varför då när det finns tv-apparater. Ha hela sitt musikbibliotek i Ipaden? Möjligtvis bra men noll känsla. Läsa tidningar via Ipaden? Nä, jag vill ha min morgontidning i pappersform. Spela spel via Ipaden? Jag hyser närmast ett förakt mot människor som lägger timmar dataspelande.

Nä, allt handlar om status och att vara uppkopplad hela tiden. Snabbt ska det gå menas jag känner för att flytta ut i en koja i skogen. Men jag antar att Apple får sina pengar och personerna som köper en Ipad kan uppdatera sin facebookprofil oftare och skaffa sig några nya appar varje vaken minut. Det går kanske att göra i sömnen också.

Inga kommentarer: