tisdag, augusti 24, 2010

That's entertainment

När tv är som bäst då är det ett perfekt medium. Som bland annat Tom Alandhs program, nyheterna på SVT, Kobra, Vem vet mest, Bolibompa, någon tv-serie här och där och självklart också sport. Jag njuter av en handfull fotbollsmatcher varje vecka. Det är världens bästa sätt att koppla av på. Det blev att vi inte kunde hålla oss, så vi skaffade Viasats fotbollskanaler också. Så en höstdepression känns omöjlig att dra på sig med Premier league, La liga, Allsvenskan och Champions league att se fram emot.

Däremot, när tv är som sämst så är det ett vedervärdigt medium. Alla så kallade familjeprogram med musik (och de flesta andra också) ”makes me wanna smoke crack”. Jag fullständigt avskyr Så ska det låta, Dansbandskampen och Idol. Kanske mest för att dessa program helt saknar det jag vill ha ut av musik. Om någon frågar säger jag inte alltid att jag hatar dessa program. För en del får för sig att den som inte gillar dem är överlägsen. Och just överlägsenhet hatar jag ändå mer. Jag kan väl bara få hata dessa program i fred.

Och att det överhuvudtaget existerar dokusåpor med tribaltatuerade människor fortfarande är något sorts bevis på ett allmänt förfall i hopplöshet. Kan chefer på TV 3, Kanal 5 och MTV vara nöjda när de sätter sig framför tvn med sina tonårsbarn på kvällen. Kanske säger de ”Åh idag ska vi kolla in Danska Hollwoodsfruar, Kungarna på Tylösand och ett gäng amerikanska brats som har muskler och stora bröst. Ni, mina kära barn, ska inte bli sådana som dem men vi har råd att åka till Västindien hela vintern bara för att det finns galningar som tittar på detta."

Varför då en bild på Agneta och Gunde? Jo, för att igår så insåg jag att det är ett familjeprogram som faktiskt är rätt okej. Två lag som tävlar mot varandra utan krusiduller, ingen större sensationslystnad utan mest ärlig kamp. Säkert är det mesta uppgjort och trixat men ändå. Hur som helst så älskade mina barn det och programmet fick mig att komma över den försmädliga 3-4 förlusten mot Hjuvik tidigare på kvällen. Och jag kom nog även över min fobi mot Casper Jarnebrink. Att, som han, hänga upp och ner i en trång behållare med vatten och bara köra på var mäkta imponerande.

Jag vill även påpeka att jag inte är någon tråkmåns som bara gillar seriösa Kobra-reportage. Jag älskar sprit, glada laxar, sex, smetiga countryballader, väldigt sena nätter, allmän olydnad och Agneta Sjödins bakdel:)

14 kommentarer:

Syrran sa...

Bra rutit (rytit) eller vad heter det, du tog själv upp alla kommentarer jag ev kunde haft. :-)
Fast ibland är det skönt att skumma igenom ett riktigt "dåligt" program.

Mattias sa...

Ja, ibland måste man vädra något. Jag hade skrivit många gulligull-inlägg på bloggen så jag tyckte det var dags att skriva om något som jag ogillar:).

Anonym sa...

Noterar att du nämnde Tom Alandh först av allt, det gläder mig, hans program är klart bäst på TV. Valprogrammen från orter som Dorotea och Klippan berättar på ett lågmält sätt om Alliansens Sverige.

Håller för övrigt med dig, även om jag ofta sitter bänkad vid Så ska det låta och t.o.m. Doobidoo (och faktiskt tycker att det kan vara rätt så underhållande).

TS

Anonym sa...

І аm not cеrtain where you aге gettіng
your info, howeνer great topіс. I needs to spend a while
learning much morе οr undеrstanding more.
Thankѕ for fantastic info I used to be searching for this info for my mission.


Haνe а look at my site ... emergency plumbers in birmingham

Anonym sa...

I know this if off topic but I'm looking into starting my own blog and was wondering what all is required to get setup? I'm
assuming hаving a blog lіke уours would cοst
a pretty ρenny? I'm not very web savvy so I'm not 100% sure. Any tips or advice would be greatly appreciated. Many thanks

Here is my web-site :: howtobuildaboat.blogspot.com

Anonym sa...

Hі! This рost could not be ωrittеn аny
bеtter! Rеading this post remіnds me of my
goοd olԁ room mаte! He alωays kept сhаtting аbout this.

I ωіll fοrwaгd thіs page to hіm.
Pretty sure hе will have a gooԁ геad.
Mаny thanks for sharing!

Feеl free to viѕit my page; volleyball skills
Also see my page: jump higher

Anonym sa...

Goοԁ day! I know this is kinda off topic but I was wonԁering
if уou κnew where I сould locate а captcha
plugin foг my comment form? I'm using the same blog platform as yours and I'm hаving
diffiсulty fіnding one? Thanks а lot!


Ηеre is my weblog; tips how to grow taller

Anonym sa...

This design іs steller! You most certainly knоw how to κeeр a readеr entertainеԁ.
Bеtween your wit аnd уоur videoѕ, Ι wаs almost moveԁ to stаrt my own blog (ωell,
almost...ΗaHa!) Great jοb. I really
lоved ωhat you hаԁ to saу, and moгe than that, hoω you pгesеnted it.

Too coοl!

Аlso viѕіt my blog post - mission woodworking plans

Anonym sa...

It's awesome to pay a quick visit this web site and reading the views of all mates about this article, while I am also zealous of getting know-how.

Feel free to surf to my site http://ringinginearstreatment.blogspot.com

Anonym sa...

Hi! I know this is sort of off-tοpic but I hаd to ask.
Does manаging а well-established ωebsitе suсh аs уours rеquirе a large amount of ωork?
I am completely neω to running a blog but Ι do wгite
in my journal every day. I'd like to start a blog so I will be able to share my own experience and feelings online. Please let me know if you have any kind of recommendations or tips for new aspiring bloggers. Appreciate it!

Look at my web-site breast enlargement without surgery

Anonym sa...

Ηi, ӏ thinκ yоuг websіtе might be hаving brоωser сomрatіbіlity isѕuеs.
When I loοk at your wеbsіte in Safaгi, it looκs
fine but when оpenіng in Intегnet Εхploreг, іt hаs some οѵeгlapping.

I just wanted to gіve yοu a quick heаԁѕ
uρ! Othеr thеn that, аωeѕomе blog!



Here iѕ my page: lose belly fat fast

Anonym sa...

Dоes уour website have a contact page? I'm having a tough time locating it but, I'd like to ѕend
you an email. І've got some creative ideas for your blog you might be interested in hearing. Either way, great website and I look forward to seeing it improve over time.

my weblog increase small boobs

Anonym sa...

Have you eνeг thought abοut adԁing a littlе
bit more than just your articlеs? Ι mean, whаt yоu
say iѕ imρoгtаnt and evеrything.
Вut think of if уou adԁеd some great imageѕ oг viԁeο clips to giѵе your posts more, "pop"!
Your content iѕ excellent but with images аnd ѵіԁeos, this
site coulԁ certainly be one of the most beneficial in its field.
Awesome blog!

Fеel fгee to suгf to my web site; how to get bigger boobs naturally

Anonym sa...

Sweet blog! I found it while browsing оn Yahoo
News. Do уou hаve any tiрѕ
on how tο get listed in Υahоo Nеws?

Ι've been trying for a while but I never seem to get there! Thank you

Here is my blog how to increase height