onsdag, augusti 18, 2010

Dags att vända blad

Att läsa tills långt inpå natten eller tillbringa dagen i solstolen med en bok. Sådant kan man göra på semestern. Jag saknar det redan.

Nedan är de böcker som jag minns mig ha läst i sommar.

5 poäng

Anders Paulrud – Kärleken till Sofia Karlsson (läst för andra gången)

4 poäng

Klas Östergren – Plåster
Nam Lee – Båten
Claes Hylinger – Kvällarna på Pärlan
Stig Claesson – Bönder
Ray Kluun – En sorts kärlek

3 poäng

Per Hagman – Vänner för livet
Haruki Murakami – Vad jag pratar om när jag pratar om löpning
Delphine De Wigan – No och jag
Mark Everett – Saker och ting som barnbarnen borde veta
George Pelecanos – En svart vår
Elliott Tiber – Woodstock
James Hilton – Adjö Mr. Chips
Jan Arnald – Intimus
John Steinbeck – Månen har gått ner
Charles Bukowski – Märkta kort

2 poäng

Ralf Rothman – Mjölk och kol
Claire Tristram – Efteråt
Njabulo S Ndebele – Winnie Mandelas klagan

1 poäng

3 kommentarer:

Anonym sa...

Intressant lista, men No och jag 3 poäng??? Den var ju lysande, ser med spänning fram emot hennes nästa i höst. Kul att du också läst Murakamis, undrar hur många icke-löpare som ger den 5 poäng?

Torbjörn

Mattias sa...

Lena gillade No och jag mycket. Så hon håller med dig.

Murakami kanske är värd en fyra. Men jag tyckte den blev lite tjatig i slutet. Fast det finns förstås en hel del bra delar där man nickar igenkännande.

Syrran sa...

Konstiga böcker.