tisdag, augusti 31, 2010

Ekorrhjulet

Jag gillar hösten som årstid. Men ändå för den med sig en del negativt. För på sommaren skapas ett enormt beronde till sina barn. Man ses mest hela tiden, har sköna lugna dagar och bara njuter.

Så det blir väldigt abrupt när man ska lämna på dagis och skola innan klockan slagit 8 och sen inte ses igen förrän kvällsmat. Sånt är svårt att acceptera när man tänker närmare på det.

För helst vill man ju gå med Lotta på Bråkamakaregatan (eller är det Astrid) och diskutera saker och ting dagarna i ända.

2 kommentarer:

Syrran sa...

Ja visst jobbar man alldeles för mycket.
En otroligt fin bild är det.

TS sa...

Igenkänningsfaktorn var hög i detta inlägg. Jag håller med dig. Jag har haft väldigt svårt att hitta tillbaka i höst, så svårt att jag tog ut en flexdag i veckan och bara var med barnen uppe i Skatås och grillade och utforskade skogen. Det här känns som min sista höst som heltidsarbetande, det finns defintivt större saker i livet.