lördag, december 19, 2015

Årets album 2015 plats 7


Beach Slang - The Things We Do To Find People Who Feel Like Us

Helt kart förvånad själv att jag gick igång så mycket på detta. Men faktum är att så fort jag satte på den här skivan under året, och det var ofta, blev jag på bra humör och dansade runt i lägenheten. Gitarrbaserad amerikansk indierock från sent 80-tal och några år framåt är grunden i det Beach Slang gör.

Det som får mig att gå i spinn är hur sångare James Alex verkar älska det livet jag älskar att leva. Det handlar om hur musiken, barerna och vännerna är det som gör livet värt att leva. Han sätter ord och ljud på detta genom tio låtar. Alla verkar handla om detta tema. Skivan gör att jag känner mig yngre än vad jag är för en stund. Inte något jag eftersträvar i sig men jag erkänner att det är skönt den korta stunden det varar.

Inga kommentarer: