måndag, december 21, 2015

Årets album 2015 plats 3


JD McPherson - Let The Good Times Roll

Tanken var att dra ner lite på festande under 2015. Det gick sådär och jag tycker jag gjorde rätt i att omvärdera den idén. För nog är devisen att man lever bara en gång är viktigare är någonsin. Varför vänta på något när det kan vara för sent nästa vecka. Att gå på spelningar och dricka några öl är en stor del av mitt liv. Tyvärr har inte McPherson kommit till våra breddgrader och spelat. Men skivan har varit öldrickarsoundtrack under hela hösten.

För bakom årets fulaste skivomslag döljer sig ett genuint och kärleksfullt rockalbum. Mycket insipriation är hämtat från den tidiga rocken som JD McPherson sedan gör något eget av. Varenda låt på plattan är en megahit i min värld. Måtte han komma till Europa under 2016. Jag kommer ta mig dit han spelar.

Inga kommentarer: