söndag, augusti 19, 2012

En båtfärd



Den här fantastiska sommarkvällen åkte jag älvsnabben över älven. Det är en favoritsysselsättning jag har. Det finns inget finare än att se Göteborg från vattnet. I normala fall behövs inget soundtrack till upplevelsen. Idag hade jag dock symboliskt Willy DeVille i lurarna. Han och hans musik får hela mig att bli sentimental på ett skönt sätt. Willy är enormt viktig i mitt liv och kommer alltid vara så. Och jag kommer aldrig glömma första gången. 

Sensommarkvällar med Willy är ett beprövat koncept sedan ett antal år tillbaka. Sällan eller aldrig är musik så viktig som när han sjunger you and i at nightfalls. Det må vara banalt i skrift men hör hur han sjunger det. Det är inte mycket som slår när det suger till i magen och man vet inte om känslan är lycka eller bottendjup sorg.

 

Inga kommentarer: