onsdag, augusti 29, 2012

Bossen



Bruce Springsteen - Roskildefestivalen 7 juli 2012

Vid ett snabbt överslag så inser jag att Bruce med nöd och näppe kommer in på min topp 25 lista över artister. Han kanske till och med hamnar utanför. Det borde han egentligen inte göra efter sommarens överkörning på Roskilde.

Jag kan se klippet ovan precis hur många gånger som helst. Och då ska man tänka att glädjen som man ser bland musikerna och bland publiken var på topp under 3 timmar. Fast The E Street shuffle var en av höjdpunkterna. Sista halvan av låten var/är ren eurfori.

Förväntningarna var stora inför spelningen men den innehöll precis allt man önskat sig (förutom The Promised Land och Prove It All Night). Vädret var helt strålande och vi fick mer eller mindre turligt fenomenala platser mitt framför scen med möjlighet att köpa öl och kissa.

Jag har inte förmågan att uttrycka exakt hur stor extasen var under vissa delar. Men helt klart var Bruce den optimala artisten för den orangea scenen på Roskilde. Det finns ett gäng andra konserter både på Roskilde och andra ställen som berört mig mer och som sitter djupare i hjärtat men den här kvalar lätt in som en av de gladaste någonsin.

Inga kommentarer: