måndag, augusti 20, 2012

Den gamle och havet

Efter en härlig springtur förra veckan nådde jag fram till Fiskebäcksbadet. Där väntade la familia. Efter ett snabbt dopp blev det korvgrillning och tid att blicka ut mot havet. Ella låg bredvid och läste. Astrid och L var snart ute och simmade igen. Jag kände hur korven gjorde sig ovän med magen. Vid hård löpning kan det bli så. Jag satt och funderade på om det fanns någon toa i närheten då jag såg något i ögonvrån.

Snett vid sidan av mig stod en främmande man på knä med en jättekamera. Första tanken var att han tog kort på Ella. Men sen såg jag att objektivet var riktat mot mig. Då säger han "får jag ta några kort på dig"? Lätt chokad säger jag "öh visst". Så jag kollar ut mot havet som jag gjort tidigare. Astrid ser helt frågande ut då hon ser vad som sker. Hon ser väldigt rolig ut. Jag känner mig inte helt bekväm då han knäpper av kameran. Och ändå mindre när han närmast viskar "ditt skägg gör sig så bra mot berget". Jag börjar ana att en galning är lös. Men han ser ändå snäll ut och jag blir lugn då vad som verkar vara hans dotter kommer fram.

Han tackar och jag säger att jag hoppas att bilderna hamnar på stans reklampelare. Han lovar detta samtidigt som han tar min e-post adress. Tyvärr tror jag dock min framtid som model redan är över. Ingen agency har hört av sig men fotografen skickade mig bilderna. Jag griper sista halmstrået att bli upptäckt och lägger ut dem här. Jag är billig!






2 kommentarer:

Syrran sa...

Riktigt fina foton.

Mattias sa...

Tackar!