torsdag, april 19, 2012

The end of the day

Dagens stora släpp av band till Roskildefestivalen saknade de riktigt stora personliga favoriterna. Förhoppningsvis finns några sådana med av de 15-20 som återstår att presentera. Men jag är helnöjd ändå. Vid en snabb räkning blir det ca 15 måste se band och ett 30-tal vill se band.

Som alltid är Roskilde bokare mycket modiga. De vet att de mest högljuda vill ha bred rockmusik. Sällan får de det de vill ha. Kaxigt och helt rätt gjort, tycker jag.
Och jag är så glad att de inte bokar avdankade artister eller sådana som spelar överallt hela tiden. Det är en befriande känsla att kunna se en massa nytt uppblandat med lite gammla godingar.

Exempevis har jag njutit av Blitz The Ambassador den senaste timmen. En artist jag aldrig hört innan idag men vars skiva Native sun från ifjol fått mig att vara uppe alldeles för länge ytterligare en kväll.

Inga kommentarer: