torsdag, oktober 13, 2011

1001 sånger nummer 11



Scritti Politti - Wood beez (1984)
Betyg: 2

Viss 80-talsmusik och den tidstypiska produktionen får jag mer och mer överinseende med. Men det här är skit. Det finns ingenting tilltalande med låten Wood beez. Jag vet inte ens vad jag ska använda för ord för att dränka låten med.

Som jag minns det så hade Scritti Politti några andra hits vid den här tiden. Det var någon låt som hade en rätt skön refräng. Min syster spelade den ofta. Men det här var som sagt hemskt dåligt och jag vill skrika Bajen, bärs och rakade brudar!

3 kommentarer:

Syrran sa...

Herregud det bandet hade jag glömt bort, har kollat en massa You Tube-klipp med dem. Tycker fortfarande att de är bra, och att sångaren är riktigt snygg gör ju inte saken sämre. ;-)

Förresten gillar jag din lista mycket.

Olle Ohlsson sa...

Scritti Politti är skitbra! Yes!

Mattias sa...

Kul att den i mitt tycke sämsta låten inbringat två kommentarer.