onsdag, februari 20, 2008


Kungälv
I dagens blad läser jag att Kungälv ligger i topp vad det gäller befolkningsökning 2007. Det är ju kul får oss som jobbar i kommunen men jag måste säga att jag förundras över folk som flyttar hit. Framförallt de som bosätter sig inne i själva Kungälv.
Visst finns det en del fina områden med fina gamla hus och trevlig omgivning. Men tänker man på området runt centrum så är det deprimerande. Bilden ovan ljuger skulle jag vilja säga. Eller kanske är jag extra hård i mina omdömen eftersom det har regnat, blåst och varit svinkallt de gånger jag gått fram på stan under lunchen.
Varje gång jag går mot Kungälvs paradgata, Västra gatan, från Mimers längtar jag någonannanstans. Helst så långt bort som möjligt.
Som fotnot ska sägas att jag älskar mitt jobb och Mimers Hus är en ljuspunkt mitt i ingenting

Inga kommentarer: