söndag, februari 17, 2008



71 av 1001 skivor

Yardbirds - Roger the Engineer (1966)

Bandet som är känt för att ha innehållit tre av de största engelska gitarristerna någonsin tilltalar mig inte alls. Jag gillar ingen av gitarristerna speciellt heller. Eric Clapton, Jimmy Page och Jeff Beck är inte min kopp te.

Jag tycker det låter Monty Pyton över alltihop. Med grunden i bluesmusiken så spelar Yardbirds något som saknar känsla. Just känsla är ju det man vill ha i all musik och då särskilt från bluesmusiken. Sångaren Keith Relf har heller ingen pipa som håller. Den är totalt innehållslös. Sedan kommer ett Jeff Beck solo, som säkert är tekniskt skicligt och även nydanande för sin tid men det känns som min tinnitus kommit tillbaka när jag hör det.

Betyg: G

Favorit: Lost women

Inga kommentarer: