torsdag, september 17, 2009

Vår bästa tid är nu, är nu , är nu

Brittsommar, finns det något bättre? Jag tror faktiskt inte det. Det gäller bara att njuta så länge den hänger i. Eftermiddagarna och de tidiga kvällarna har varit underbara ett bra tag nu.
Sådana här dagar ska man ta av sin flextid på jobbet. Något annat vore verkligen dumt. Så idag stämplade jag ut tidigt för att hänga med barnen i Majorna.

Efter att ha fått lift med en kollega från jobbet så blev jag avsläppt precis utanför Djurgårdsskolan. Och där fick jag se att Ella och några av hennes klasskompisar spelade fotboll. Mycket glädjande var det. Snart ville de att jag skulle vara med. Nä, sa jag, för det var en massa andra föräldrar och lärare på skolgården som kanske skulle tycka det vore dumt. Men barnen tjatade på och snart var jag med. Det blev så att jag var ensam i mitt lag mot resten. Åtta barn jagade mig runt planen i 20 minuter. Det var fasligt roligt trots att jag förlorade. Och tänker man på att jag samtidig egentligen skulle suttit på min kontorsstol i Kungälv så känns det ändå roligare.

Sen gick jag, Ella och Astrid och strosade lite i Djurgårdsparken och funderde på om vi skulle äta på Zenit. Men det kändes inte så bra med tanke på att Ella skulle spela fotboll på kvällen så vi traskade upp till korvkiosken (som om korv är så bra uppladdning för fotboll) på Stigbergstorget. Maten intogs sedan i gröngräset utanför Sjöfartsmusséet. Just därifrån älskar jag att se Majorna. Spårvagnarna, folket, sjömanshustrun, de gamla husen och allt runtomkring tilltalar mig.

Framåt kvällen var det fortfarande riktigt skönt i luften. Efter samling vid Plikta bar det iväg till Balltorp för fotbollsmatch. Där gav vi barnen från det fina radhusområdet en lektion i försvarsspel. Efter vi gjort 1-0 tidigt så backade vi hem och spelade på säkerhet. Så resultatet stod sig matchen ut.

En alldeles förträfflig torsdag om jag får säga det själv. Och det borde jag väl få:)

Inga kommentarer: