torsdag, september 03, 2009

Larsson Vs. Settman














"Dig känner jag igen, är inte du en tv-personlighet", så uttryckte sig den första besökaren till kvällens quiz i Kungälv. Jag blev ganska full i skratt och förklarade att så inte vara fallet. "Kanske har du sett mig på biblioteket", sa jag. "Så är det nog", sa hon.
Men hon hade ändå fått mig glad. Jag kände mig nöjd att bli tagen för en tv-personlighet. Detta var tills jag kom att tänka på Peter Settman. Han är som många vet ingen favorit. Tänk om det var honom hon tagit mig för. Särskilt nu när vi båda hade rollen som domare och lekledare så kunde jag inte släppa den kopplingen. Settman ska få deltagare och publik nöjda i Så ska det låta och jag ska få detsamma på Mimers Quizet i Kungälv.
Det strömmade till bra med folk till quizet och till sist var det åtta tävlande lag som var redo att pröva sina kunskaper. Min kompanjon Sofia hade tyvärr blivit sjuk så nu låg allt på mig. Och tanken på Peter Settman gjorde det lite jobbigt. Han kan le sig igenom ett helt program och jag kan inte le när jag tänker på honom.
Fast det gick utmärkt till sist. Jag förträngde Settman ganska snabbt och blev mig själv. De femton vanliga frågorna, plus tio bildfrågor och fem musikfrågor framställdes och deltagarna verkade väldigt nöjda. Allra nöjdast var nog ändå jag när samma dam som tagit mig som en tv-personlighet mot slutet sa "Nu får alla vara tysta, annars blir magistern arg på oss". Magistern kändes bra mycket bättre än Settman (som kanske inte var den tv-personlighet hon syftade på, det var kanske Andre Pops)

2 kommentarer:

Anonym sa...

... eller Rikard Olsson?

Finns det möjlighet att publicera ditt quiz på bloggen?

T

Mattias sa...

Visst, frågorna dyker upp inom kort.

En liten aptitretare. Utslagningsfrågan, som aldrig behövde användas, löd, hur gammal har världens äldsta häst blivit?