tisdag, februari 05, 2008


Musik 2008
Vampire Weekend - S/t
Jag hatar att skriva det men Vampire Weekend låter så unga att jag känner mig exkluderad. Kanske är det så enkelt som att jag inte tycker att deras popmusik är tillräckligt bra men det känns faktiskt som det är något mer som avskräcker mig. Sånger om campusliv (Campus är ändå en av de bättre låtarna) och andra antydningar om att vara 20 år känns bara inte kul.
Den tydliga inspirationen från afrikansk musik, inte den typen jag är förtjust i, får det hela att låta väldigt mycket som en sentida Paul Simon. Även Talking Heads, de gillar jag inte speciellt mycket heller, kommer upp som en klar referens. Sen finns det även låtar med så mycket The Strokes gitarrer att en stämningsansökan borde ligga nära. Hursomhelst så är det musik som jag står vid sidan om och lyssnar på. Jag känner mig inte inbjuden och jag är lika glad för det.
Betyg: 3
Favorit: A-Punk

Inga kommentarer: