onsdag, februari 06, 2008



Musik 2008

American Music Club - The Golden age

När jag lyssnar på The Golden age så både förstår jag och inte förstår mitt förhållningssätt till bandet American Music Club. Jag har nämligen aldrig varit speciellt förtjust i bandet tidigare. Jag förstår inte det under första halvan av skivan för den låter alldeles utmärkt i mina öron men jag förstår det mot slutet där det finns några sega låtar.

Det har funnits många andra band, i ungefär samma genre, att lyssna på genom åren som jag tyckt bättre om än American Music Club. Kanske är det så att jag givit San Francisco bandet för få chanser. Det kan också vara så att nya skivan är deras bästa eller iallafall den som passar mig bäst. Som jag hör det så sjunger Mark Eitzel med en annan närvaro nu. Även om han inte har någon stor röst så anpassar han rösten till musiken på ett bra sätt. När han i några låtar försöker ta i lite mer blir det pannkaka av det, tycker jag.

The Golden age är en bra skiva som jag säkert kommer spela många gånger framöver. Samtidigt ger den mig inte så där jättestor lust att gå tillbaka till de gamla skivorna och ge dem en ny chans. Jag nöjer mig med att konstatera att American Music Club har fått till ett bra album 2008.

Betyg: 6

Favorit: Who you are

Inga kommentarer: