torsdag, mars 07, 2013

This day will never die


Det är rätt otroligt att Peter Wolf fyller 66 år idag. Skivan Midnight souvenirs som kom för två år sedan sprakar nämligen av ungdomlighet. Den hamnade då på 25e plats på min årsbästalista. Ser man tillbaka sedan den listan gjordes så seglar plattan upp massor av placeringar. Den är i vilket fall en av de skivor jag lyssnat mest på sedan dess. Den återkommer ständigt.

Jag skulle vilja sätta mig i bilen, stoppa i skivan och bara åka. Första stoppet skulle vara vägkrogen i Brålanda. Där är det alltid fint att smörja kråset ordentligt. Sen skulle nog resan gå vidare upp mot Dalsland. Kanske kunde man stanna någonstans längs Vänerns strandkant och kasta lite macka innan man vänder hemåt igen.

Väl hemma igen så skulle turen gå till Landvetter och flyget till New York. Där skulle jag snabbt hitta en bar med skivan i sin jukebox. Och sedan ta det därifrån. För det är i dessa motpoler, Dalsland och New York, som jag tror Peter Wolf kommer till sin fulla rätt.


Inga kommentarer: