söndag, juni 14, 2009

Buzzcocks - Ever Fallen in Love?

Så ska helgerna vara. En hel dag med kung fotboll, solsken, utgång, sovmorgon, möten med trevliga vänner, musiklyssnande, tennisspelande och god mat.

Att Ella gått och blivit fotbollstok är bland det bästa som hänt. Hon och jag kan tillbringa timmar att bara sitta och kolla in matcher och träningar på planerna runtomkring i Majorna. I lördags var det invigning av Majvallens konstgräs. Jag är egentligen inte något större fan av konstgräs men förstår vinsten med det och Majvallen kommer att mitt och Ellas andra hem. Dels alla våra egna träningar och matcher och sen att kolla in alla sköna gäng som spelar där. Det är bara att hoppas att Ella inte överdoserar med fotboll nu när hennes sommarfotbollskola börjar imorgon och håller på veckan ut.

Låten ovan kommer från den trevliga utekvällen i lördags. På Jazzhuset var det visserligen rätt avslaget men Andra Långgatan är alltid livad. Nåväl på Jazzhuset så överhörde jag en diskussion vid pissoaren. Jazzhuset huserar ju normalt inte lite smalare rockklubbar pä helgerna som var fallet i lördags. Därav var det ju en del besökare som var fundersamma över musiken som spelades, bland annat mannen vid pissoaren. När killen bredvid frågade vad han ville höra så svarade han: "ge mig lite Brian Adams så blir jag nöjd. Det brukar de ju för fan spela här på lördagar". Rätt kul sagt, tycker jag. Och ändå roligare var det att när vi åter kom ut i lokalen så spelades det Buzzcocks. Jag skulle tro att han gick hem.

Inga kommentarer: