onsdag, juni 20, 2007

Roskilde 2007

Buffalo Tom

De sista lilla släppet band innehöll ett band till för mig, Buffalo Tom. De har alltid varit ett band som legat lite vid sidan av mina stora favoriter. De plattor jag har är spelade ganska mycket men det var längesedan nu. Jag har för mig att känslan alltid var att jag trodde jag skulle tycka om det lite mer än vad jag gjorde. Känslan jag beskriver ovan gäller när jag lyssnade på dem för närmare 15 år sedan.

Nu när de var aktuella igen så laddade jag ner deras ännu ej släppta comeback-skiva plus att jag lyssnat på deras gamla album. Min åsikt blir nu något annorlunda. För de första är det skönt att höra enkel musik gjord av tre enkla män. Jag har lyssnat på så mycket konstigt nu ett tag att det verkligen var välkommet. Buffalo Toms lite gammaldags, om man kan säga att gitarrrock som tidiga R.E.M., Lemonheads och Replacements är gammal, rock med starka melodier känns väldigt befriande. Nya skivan Three easy pieces håller riktigt hög klass. Låten You can't catch him är till och med en av årets bästa.

Ytterligare ett band som jag verkligen vill se alltså. Jag såg dem på min första Roskildefestival 1992 så det är dags igen.

Här är en av deras bästa låtar från förr
http://www.youtube.com/watch?v=kQVomwDEzFM

1 kommentar:

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.