torsdag, juni 14, 2007



34 av 1001 album

Beatles - With the Beatles

Det känns som jag är en av få som föredrar de tidigare Beatles skivorna framför de gamla. Nu är det inte så att jag ogillar de senare utan det är bara om jag måste välja.

With the Beatles kanske till och med är min favoritplatta med Liverpoolsönerna. Jag kan inte hitta en enda anledning att stänga av när man satt på skivan. Det finns inte ett enda dåligt spår. Det som kommer ur högtalarna är oförstörd pop- och rockmusik. Låtarna är av den arten att man aldrig tröttnar på dem. Jag kan inte säga att jag lägger på skivan på skivtallriken jätteofta men jag blir alltid glad när jag hör låtarna.

Att John Lennon har den absolut perfekta rösten för den tidiga rockmusiken är något som alltid slår mig när jag lyssnar på Beatles tidiga skivor. Även Geroge Harrisons bidrag, Don't bother me, visar vilken utmärkt sångare han var. Paul McCartneys röst har jag alltid haft lite svårare för.

Betyg: GGGGG

Favorit: All I've got to do

Inga kommentarer: