söndag, februari 03, 2013

Dancing on a saturday night

När man bokar en helg i London så är det alltid väldigt spännande att sen kolla in de olika sidorna som listar spelningar. Denna gången är jag ju redan hemma i och med att jag redan har en Nick Cave biljett i handen till söndag. Men något kul ska man väl se på fredag och lördag också.

Och efter lite forskande så är lördagen nu säkrad också. Jack Rabbit Slim ett av extremt få nu spelande rockabillyband som kan mäta sig med det som gavs ut för lite drygt 50 år sedan. Det tog faktiskt lång tid innan jag fattade att de var ett band som finns nu. Låten Long Time Dead fanns med på en samling med gammal rockabilly sammanställd av Keb Darge. Den flöt perfekt in mellan de andra låtarna så jag tänkte inte alls att låten var inspelad på 2000-talet.

Ändå har jag inte lyssnat på bandet sådär jättemycket efter upptäckten att de håller på. Deras skivor har inte funnits på Spotify och jag har inte beställt dem från England. Och så finns ju all den fanastiska rockabillyn från 50-talet som fyller behovet. Men nu när deras plattor finns att lyssna på så inser jag verkligen att det här är bra. De har variationen, de har svänget och de har låtarna. Så det ska bli grymt att hänga i Camden och stället Blues Kitchen på lördag.

Inga kommentarer: