tisdag, januari 22, 2013

This love is history



Geraint Watkins skiva In a bad mood från 2008 är en nutida klassiker för mig. En skiva som för alltid är förknippad med det året. Det är rätt underbart att ha musiken som tidsmarkeringar. Nu kommer låtar som Champion, Unto you och Catch on för alltid föra mig tillbaka till 2008.

Faktum är att när jag lyssnade på skivan idag så gick jag igång ordentligt på låten History. Den har jag tidigare tyckt varit lite malplacerad då det är en Barry White inspirerad soul/disco burgare mitt i de ensamma pianolåtarna. Men faktum är ju att det är en fantastisk låt med en text som passar bättre idag än 2008.



Märkligt nog hade jag missat att Geraint släppte en ep i november förra året. Mosquito vol 1 innehåller fyra låtar. Ingen når upp till riktigt de bästa låtarna från In a bad mood men det är bra, riktigt bra.

Inga kommentarer: