torsdag, januari 03, 2013

Årets album 2012 plats 18


AraabMuzik - Instrumental University

Det var sommar, det var 25 grader, det var solsken, det var tuborg, det var glädje. Som öppningsartist på årets roskildefestival fungerade AraabMuzik helt perfekt. Jag tror faktiskt inte att jag under alla mina år där varit med om en liknande eufori.

Instrumenta University är en instrumental skiva med beats. Men det är inte vilka beats som helst. I alla fall inte i mina öron. Det finns något som verkligen får mig att lyssna om och om igen. Jag kan inte sätta fingret på vad det är. Det är inget som behöver analyseras utan det är bara att konstatera att jag går igång på det och får mig att minnas en fantastisk stund.

Electronic Dream från 2011 är ändå starkare och innehåller mer sång. Missa inte den.

Inga kommentarer: