tisdag, januari 15, 2013

Na na na na, Come on



Roskilde 2013

Biljetten kom förra veckan. Idag kom Rihanna på plakaten. Hur bra och roligt som helst, tycker jag. Underbart att se något på orangea scenen som bryter normen. Förhoppningen är fest en sen fredag eller lördagkväll ihop med Rihanna. Ilskan var stor på Roskilde facebooksida. Jag känner att jag retar upp mig på alla som ska åsikter om precis allting. 200 band spelar på Roskilde. Ungefär 10 stycken på stora scenen. Om man inte gillar ett av dessa band får man nog stå ut med det. Det vekar 300-400 ilskna danska män inte göra. Fasanfullt löjigt. Självklart behöver man inte gilla Rihanna och man kan tycka det är en tveksam bokning men det finns gränser på hur man utrycker sig och reagerar. Faktum är min syn på människosläktet fått sig en drastisk törn idag. Jag har vetat att det är illa men kanske inte så illa. Nåväl, jag ska härmed sluta reta mig på dessa människor. Snacka om energitjuvar. Istället fokuserar jag på att detta inlägg är det första med etiketten Roskilde 2013. Vilket känns helt fantastiskt. Nu släpps det band varje onsdag framöver. Hur kul som helst.

Inga kommentarer: