torsdag, april 25, 2013

En rosa mugg

Jag är vansinnigt less på att alla ska en åsikt om precis allting hela tiden. Och hur de njuter när de finkammat nätet och hittat något att förargas över och på det få fyra facebookslikes. Det ger inte mycket till eftervärlden. Nä, släpp datorn och ge er ut på fältet om det ska ge något.

Jag avskyr att slå mig själv för bröstet men jag tror att 10 minuter, av de 5 timmar i veckan jag möter mina fotbollstjejer, ger mer än 10000 facebooklikes och mer än hundra ensidiga krönikor angånde att få tjejer/kvinnor att känna sig starka, självständiga och jämnställda i samhället.

Sen finns det naturligtvis mycket kvar att jobba på. Jag är inte dum. Men sättet många gör det på nu tror jag inte ett dugg på.

Ett sätt att få inspiration är att lyssna på nya Rokia Traore skivan Beautiful Africa och framförallt se hennes framträdande hos Jools Holland. En av de absolut coolaste artisterna just nu.

Inga kommentarer: