onsdag, november 23, 2011

Sant eller bullshit?

Faktum är att myten stämmer på mig. Så fort jag får en liten förkylning blir jag knäckt, liggande och baggig, riktigt baggig. Jag som mestadels är rätt positiv och glad blir stingsligare än en bisvärm. Jag vet om det men kan inte göra något åt det.

Ett litet överinseende tycker jag omgivningen kan ha då det räcker med endast en lättare förkylning för att min tinnitus blir elak. Tinnitusen som annars numera mest håller sig borta låter hela tiden som världens elakaste tandläkare har skickat in en minikopia av sig själv i mitt vänsteröra. Och då tillsammans med sin borr och slipmaskin.

En annan sak, som faktiskt får mig att dra upp smilbanden är dagens stora rykte. Det att självaste Bruce Springsteen avslutar nästa års Roskildefestival. Den danska tidningen BT menar att detta rykte är sant. Jag har egentligen väldigt svårt att tro på det. Bruce har alltid känts för stor för festivaler. Men tydligen är redan några engelska festivaler bokade. Well, jag vågar verkligen inte tro att det är sant förrär jag ser det. Men är det så att The Boss spelar som avslutningsakt på orangea scenen så lär det slå det mesta. Det finns väl ingen mer lämplig än honom att göra det.

Jag som alltid är som ett urtvättat lakan på söndagkvällen på Roskilde lovar att stå i framfållan och sjunga om Rosalita, Baltimore Jack och alla andra härliga figurer. Samt förstås dansa natten lång. Det går ju alltid att åka hem på tisdagen om det skulle vara så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur skickar man en kommentar till dig?

MVH Peder

Mattias sa...

Hej!
Jag antar att du just skickat en kommentar. Vill du skicka ett mail så skickar du till gixbit@hotmail.com. Hoppas allt är bra med dig och familjen.