lördag, november 12, 2011

I wish they didn't set mirrors behind the bar


Skulle någon fråga efter en bra och mysig pub i London skulle jag nog inte svara Bradleys spainsh bar. Men ändå är det dit jag längtar och går så fort fötterna trampar Londonmark. Frågan är varför? Delvis är det förstås jukeboxen och läget men det måste finnas något mer. Inte är det att det är stort utrymme eller att de som jobbar där är supertrevliga. Det är inte heller att det är fräscht och att det finns toaletter utan möjlighet att låsa.

Som tur är så känner jag inget behov av att analysera varför. Jag bara konstaterar att jag älskar stället. Videon ovan är rätt pinsam men ett kul dokument över hur det ser en sen fredagkväll. Korten nedan är hur lugnt och skönt det är på dagen. Låtarna som valdes från jukeboxen i år var: Rolling Stones - Angie, Patsy Cline - Crazy och så mästerverket nedan. Den lyhörde kan höra att det är samma artist som spelas i bakgrunden på videoklippet.





Inga kommentarer: