torsdag, mars 17, 2011

Jag kände det komma


Känslan när magen är på väg att vända sig ut och in är en känsla av ensamhet. Sällan är man lika mycket i en bubbla som när man precis ska kräkas. Visst, man vet att det känns bättre efteråt men först ska det ut genom mun, näsa och även öron känns det som. Släng två av vinterkräksjukan är här.

Det är dock en befrielse att vara hemma när attacken sker. Det tar endast någon timme från första murret i magen till uppkastningen. Och sanningen är att det denna gång var enklare än någonsin att ligga på knä över toastolen. Det var bara att tänka på hur det ser ut i Japan och Libyen. Och även mer på ett personligt plan var det bra att spy denna vecka då flyget går till Berlin nästa vecka. Då hade det varit illa att varit sjuk.

Ett dygn efter mig var det L som med snabba steg besökte badrummet. Barnen har ännu så länge klarat sig. Så idag låg jag och L utslagna i soffan menas de var på skola och dagis. Tyvärr inte riktig den vuxentid man önskar sig att få. Men nu är vi extra laddade att möta våren i Berlin.
Som fotnot är jag glad att jag precis han se klart matchen Bayern Munchen - Inter innan jag fick rusa. Det är inte mycket som slår Champions league när det blir sådana matcher.

Inga kommentarer: