söndag, augusti 13, 2006

www.youtube.com

Jag är smått besatt av denna sajt. Det känns som hela musikhistorien finns här. Jag blir alldeles rådvill vilka artister jag ska kolla upp varje dag. Ikväll har det blivit Yo La Tengo (Vilket underbart band. Ett av de coolaste jag vet. Kolla bara in klippet när de spelar Today is the day i John Mcenroes tv-show. Helt suvuränt), The Cramps (Många galna klipp, särskilt när spelar på ett mentalsjukhus) och Elliott Smith (Tänk vad droger kan vara dåligt. Det finns några sorgliga klipp från åren före han dog där rösten nästan har försvunnit).

Bäst ikväll är nog ändå när Elvis Presley sjunger If I can dream. Den måste ni lova att lyssna på och kommentera.

1 kommentar:

Mattias sa...

Georgia Hubley, Yo La Tengos trummis, är underbar. Tyvärr missade du deras fantastiska Roskildespelning 2003. Jag kommer inte ihåg vad du sysslade med men det var på söndagen före Bonnie Prince Billy. Det brukar ju vara så att du missar höjdpunkterna.

Jag har förresten laddat ner de finska jazzkungarna i The Five Corners Quintet. Vill du ha?