söndag, april 30, 2006

Majorna har varit i fokus i tidningen i veckan. Skottlossningar och gängbråk har tydligen ägt rum här. Även om det här verkar vara interna uppgörelser så känns det lite olustigt. Det Majorna som jag älskar innehåller visserligen udda figurer men våld och framförallt oprovecerat sådant är det värsta jag vet.

Som det känns skulle jag ha svårt att flytta någonannanstans i Göteborg. Det känns faktiskt uteslutet. Jag känner mig helt enkelt hemma här. Varje gång jag går till Hemköp och handlar så njuter jag av att gå Allmänna vägen fram. Det är lagom av liv och det finns några serveringar som lockar folk. Jag har också svårt att föreställa mig ett bättre ställe än Zenith att fredagsfika med Ella och Astrid på. Något år i någon utländsk stad när barnen blivit större skulle dock vara roligt.

Inga kommentarer: