måndag, januari 02, 2012

Bevis på att fylla gubbe del 1

Ikväll fick jag ett ryck att sortera om och även gallra ur vinylsamlingen. Två timmar senare sitter jag med en sträckt ljumske, två onda knän och en rygg som värker. Detta kommer inte som en överraskning då en massa saker hela tiden påminner om att kroppen ändras. Jag tänkte försöka dokumentera detta under året.

Apropå vinylsamlingen så har jag insett att det är en del som står still. Som jag helt enkelt inte lyssnar på. På senare tid har jag upptäckt att det nästan alltid är gammal soul, country och rockabilly plus givna favoriter och nytt som jag spelar på vinyl. Så nu har jag fått ihop ett gäng skivor att sälja på majornadagen i maj.

Dagens fynd bland min egna skivor är John Gary Williams. Hans soloskiva på Stax från 1973 är ju mästerlig slick soul. Precis sådan som jag älskar att spela menas man lägger ett 1000-bitars pussel och äter gröna kulor.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker nog ändå att de gröna kulorna är mest gubbvarning...

Mattias sa...

Haha, det kan vara så.