måndag, maj 25, 2009

Wilco - Wilco (The Song)

Tyvärr finns inte låten You and I från nya Wilco skiva uppe på youtube ännu. Det är annars en av årets bästa låtar. Hela skivan är för övrigt grymt bra. Låten ovan är bra men inte bland topp fem på skivan.

För mig känns det som om Jeff Tweedy nu når mig utan skyddsnät. Wilco har alltid varit ett bra band men inte nått mig ända in riktigt. På förra skivan gillade jag flera låtar väldigt mycket och jag älskade What light. På nya skivan är det flera låtar att älska. Helt klart är Tweedy som bäst när han drar ner tempot.

Lite konstigt att just idag när jag hade tänkt att lägga upp en Wilco låt så läser jag att den före detta medlemmen Jay Bennett har dött endast 45 år gammal. Sorgligt men också ännu ett bevis att man ska leva livet så mycket det bara går så länge man lever. Och det är precis så jag tolkar låten You and I.

3 kommentarer:

Anonym sa...

:D

/T

Mattias sa...

Vad betyder det?

Att du vill dricka en öl och lyssna på nya Wilco-skivan kanske.

Anonym sa...

Absolut. Om du har en kopia av skivan, för det har inte jag.
Annars går det bra med öl och gamla Wilco-skivor. Hur har du det de kommande helgerna, exklusive denna?

Hälsade på hos dig igår men du var visst ledig, sa dina kollegor.