söndag, maj 24, 2009

Tio meningar om helgen som gått


  1. Jag tyckte det var kul att dela in 4 mot 4 och spela boll på Karl Johans plan med fyra engelsmän.
  2. Jag slår fast att funkmusik på Nef får min kropp att vilja stå stilla.
  3. Jag slår fast att soulmusik på Nef får min kropp att vilja ta glädjeskutt.
  4. Jag inser att lyssna på Eldkvarn framåt småtimmarna med två härliga vänner är livskvalitet.
  5. Jag är otroligt lycklig över att få vara med och träna ett tjejlag men det kan vara frustrerande.
  6. Jag är en väldigt stolt Majornabo och dagens megaloppis i hela Majorna gjorde mig bara säkrare.
  7. Jag tycker det var en skräll att Flygande Jakob var helgen godaste maträtt.
  8. Jag blev väldigt nöjd när jag slog upp ögonen på söndagmorgonen och insåg att det här kändes ju riktigt bra.
  9. Jag är djupt imponerad och rörd över Mats Olssons härliga söndagskrönika om hans gode vän, den i veckan avlidne Lennart Persson.
  10. Jag tror att jag aldrig upplevt en lika skön, fantastisk och rogivande söndagseftermiddag som den jag och Ella hade i Azaleadalen.

2 kommentarer:

Andreas sa...

Missade megaloppisen tyvärr. Håller med att funk suger, men vi är också väldigt dåliga på "festa" nuförtiden...vad har hänt egentligen? är det åldern? joel Alme, Eldkvarn 19.30 på Fredag kan ändra på detta misströstande. tjoho!

Mattias sa...

Åldern, sådant vill jag inte höra talas om.

Du är väl inte dålig på att festa. Din vår har väl varit en enda lång fest. Men däremot jag har tagit det lugnt och låtit kroppen återhämta sig. Men jag känner att ångan är på väg uppåt och det rejält.

Alme och Eldkvarn är ju egentligen klockrent men men... Jag lovar att göra valfri Friskis o Svettis övning, som du väljer, till Alme-musik vid campingen på Roskilde för att gottgöra min frånvaro i Hässleholm;)