onsdag, maj 13, 2009

The Band - The Shape I'm In

Nu är det bara några dagar kvar tills jag får lita på dagsformen. Uppladdningen inför årets gbg-varv har varit hyfsad den senaste månaden. Innan dess fanns den inte, uppladdningen alltså.

Löpning kändes fullständigt avlägset i fram till mars. Det var så mycket mysigare att komma in i Friskis varma lokaler och omfamnas av gemenskapen där. När det sen var läge att ge sig ut i spåret igen så hade benen i stort sett glömt hur de skulle göra för att ta ut löpsteget.

Veckan innan varvet är alltid lite pirrig. Man diskuterar loppet med i stort sett alla man kommer i samspråk med. Vare sig den andra personen ska springa eller inte. Gbg-varvet har helt klart blivit väldigt stort och när startskottet går på lördag så är det bara att köra. Det är bara att ställa in sig på att det i mångt och mycket är en pina. Om man startar så finns det inget att spara på. I mål ska man vara helt slut. Annars ser jag inte så stor vits med att springa lopp.

The Bands låt ovan får mig att tänka på dagsform i alla möjliga situationer. Jag trodde att dagens lilla föreläsning om bloggar som jag höll på jobbet skulle gå bra. Dagsformen kändes god men det var tydligen en luring. För det gick inget vidare och något flyt infann sig aldrig. När jag ska hålla i något föredrag så avskyr jag att förbereda mig för väl. Jag tänker istället att jag ska vara en föreläsningens svar på Bob Dylan. Allt kan hända och improvisationen ska hela tiden finnas till hands. Men då kan det också gå som det gjorde för mig idag och som det kan göra för Dylan på scen. Nämligen åt skogen. Visserligen var det rätt kul att jag stod och tänkte på mig själv som Dylan när det inte fungerade. Kanske var det ett visst högmod som drabbade mig.

Högmod är något jag inte borde ha (och nog inte har på riktigt) efter att ha sett bilderna på bibliotekets blogg. Från förra veckans quiz så hade det lagts upp bilder och de var inte alltför fagra. Min kollega gjorde sig excellent menas jag verkar ha passerat zenit för längesedan.



4 kommentarer:

Sofia sa...

Snygg ändring till en ny mall!
/Sofia

Anonym sa...

Hallå!
Får önska lycka till på lördag! Hoppas att du känner dig något yngre än 85 efter fem km (Älvsborgsbron).
Har för övrigt inte kommit till skott att köpa roskildebiljett, men vilken dag som helst nu!
Gå ut hårt för att sedan öka är mitt bästa råd - alltid. /Carl

Unknown sa...

Men Mattias, sluta vara så självkritisk!! Jag tycker visserligen att bloggandet var en aning, men bara en aning, segt. MEN DET VAR ALLS INTE DITT FEL! Jag gillade ditt upplägg och att de grå pantrarna inte riktigt hängde med, kan inte du rå för. Hade de lyssnat ordentligt, hade de fattat!
Okej, fotona från quizen kanske inte var helt till allas fördel, men så är vi ju heller inte några stela skyltdockor. Så här har vi ju det ju i vardagen. Någon gång riktar jag zoomen på dig och trycker av i lämpligt läge...
Många lycka till på Varvet :-)

Mattias sa...

Carl, jag är inte trött som en 85 åring. Det är mer dödsångest, pga min höjdskräck, att springa över Älvsbrogsbron. Typ, livet-är-slut-känsla.

C, jag ska vara ständigt beredd på ditt kameraobjektiv. Alla är inte som Sofia och blir perfekt på alla bilder.
Och tack för supporten:)