måndag, maj 04, 2009

Brian Fallon of Gaslight Anthem performs '59 Sound

Några betraktelser en dag som den här.

Kvällens match slutade med en svidande förlust. 0-8 mot Sävedalen är inget man vill förstå. Men som tränare måste man naturligtvis grundligt gå igenom allt igen. Om man ska något positivt så kan man väl framhäva att tjejerna kämpade på ganska bra. Annars var det en dag där ingenting fungerade. Vi lämnar det så tills vidare. Så brukar ju de stora tränarna säga när de är för uppumpade med adrenalin och inte vill häva ur sig något plumpt. Så jag kör på det också. Det man ändå kan säga är att IFK Göteborgs nystartade flicklag kommer få sota för detta nästa måndag då vi tar emot dem på Plikta.

Imorgon är det tandläkarbesök som gäller. För första gången på några år. Det känns sådär att gå till Folktandvården i Kungälv. Det ger inga goda vibbar på något sätt. Oddsen för att det kommer bli en behaglig upplevlse med en vänlig och tilltalande tandläkare känns skyhöga. Jag ser mer brutalitet framför mig. Och mamma är inte med och tar mig till någon skivaffär efter heller.

Lite positivt är i alla fall att Gaslight Anthem verkar vara på g till Roskilde. När jag läste om dem i vintras så trodde jag att det var ett band jag verkligen kunde gilla. Men efter en lyssning kändes det sådär. Alltför mycket amerikanskt The Killers sound i mina öron. Men samtidigt kände jag att det nog inte var kört. Och nu när jag åter gav dem chansen hörde jag det jag var ute efter från början. Mixen mellan Bruce Springsteen och Against Me fanns där och sångaren verkar genuin. Så kommer de till Roskilde blir det säkert en kalasfest. I och för sig får jag se dem på West coast riot men Roskilde känns mer som deras ställe.

Låten ovan är lika bra akustisk som elektrisk men den lite lågmäldare varianten passade bra en dag som denna.

1 kommentar:

Andreas sa...

Med lite mera Killers-sound så kan det bli bra..som sagt. Har du lärt barna sjunga med i "Human" än?