fredag, maj 15, 2009

Troublemakers - Staden Göteborg

Fick en sådan kärlek till staden Göteborg igår. Nu när Slottskogen är som finast går det inte annat än att bli lyrisk. Men största anledningen var låten Jag lämnade mitt hjärta i Göteborg som finns med på Alf Robertsons nya skiva. Där kan man snacka om innerlig kärlek till staden. Tyvärr finns den inte här på youtube. Men kolla upp den alla.

Den här punkrökaren med Troublemakers är ett gott substitut. Jag blir i alla fall glad av den.

På tal om glad så lyckades jag vinna två biljetter till West Coast Riot igår. Hur bra var inte det. De kostar ju 750 spänn styck. Är det någon som är sugen att köpa en så hojta till. Jag säljer den för det fina priset 700 kronor + mitt sällskap.

Lite humor. Som inköpsansvarig av tv-spel på jobbet så kollade jag igår igenom utbudet på Singstar-spel. Då upptäckte jag att det kommit ett nytt sådant med ett det band jag gillar allra minst, Queen. Utan att riktigt förstå det gick jag ändå och nynnade på deras låtar hela eftermiddagen.

Det fick dock ett abrupt slut. Jag kom nämligen på mig själv sjungandes ganska högt stofen Fat bottomed girls just när det gick en fat bottomed girl framför mig. Då bröts den hemska Queen förtrollningen dirket och det var nästan så jag skämdes lite, men jag tror inte hon hörde. Fast det är ganska roligt nu efteråt.

Inga kommentarer: