onsdag, maj 06, 2009

Grace Jones Demolition Man

Idag har jag insett att se Grace Jones på Roskilde i sommar kommer bli alldeles fantastiskt. Ett kalas utan pardon som jag verkligen ser fram emot.

Det trodde jag inte när jag och min bror såg den här videon under tidigt 80-tal. Då spelade man in allt som sändes i musikväg på tv och såg om det vare sig man gillade det eller inte. Det är tyckte jag var riktigt märkligt kommer jag ihåg.

Kollar man in klippen från Grace senaste turne samt lyssnar på nya skivan så förstår man dock att det här är inget man vill missa. De gamla klassikerna görs med en tyngd som verkar härlig och särskilt Love is the drug är sanslös. Och sen är det klart att det är tufft med en 60-årig kvinna som går ut på scen i någon sorts stringtrosor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så länge det inte är ens morsa kanske det kan vara OK med stringtrosor på en 60-åring....

The Teacher

Dein Koenig sa...

real cool