söndag, september 25, 2011

Vinnare och förlorare

I helgen bevittnade jag två lag som blev seriesegrare. Först GFF som storslaget tar klivet upp i division 3. Över 500 personer på Majvallen gjorde det till en mycket trivsam eftermiddag. Och att GFF nu är bästa laget i Majorna är förstås helt rätt. Nu ska bara vi oldboys också säkra seriesegern i våra kommande matcher.

Söndagens seriesegrare var inte lika roliga. Visserligen håller jag på Helsingborg före Elfsborg och AIK. Men självklart kunde de väntat med att säkra seriesegern genom att slå GAIS. Efter en helt jämn match så vinner ändå Helsingborg med 3-1. De har flytet och till viss del skickligheten. De miminerar sina misstag. Det vinner man Allsvenska på plus att man har några pålitliga målskyttar. Och så har de seriens bästa målvakt.

Nåja, jag gläder mig med alla i de vinnande lagen. Att vinna en serie i fotboll är topp 5 av det livet har att erbjuda. Mellan 1991 och 2004 spelade jag A-lags fotboll. Endast en gång var jag med att vinna en serie. Kanske är det därför jag älskar låtar som Born to lose.

Inga kommentarer: