torsdag, september 15, 2011

Lokala nyheter

Frustrationen har länge varit stor att Musikens hus inte bokar så mycket bra band. Scenen är bra och närheten hem lockar. När man nästan gett upp så drämmer de till med The Bronx. Musikens hus, jag ber om ursäkt för alla mina negativa tankar om er. Ni kan boka hur mycket balkanmusik, progg och folkhögskolen mumbojumbo ni vill. The Bronx med Mariachi El Bronx som förorkester den 9 december väger upp det mesta.

Konserthösten börjar för övrigt arta sig rätt bra. Bokningarna trillar in och mycket intressant dyker upp. Och det känns som om det borde vara mer på gång.

På en mer dyster Majorna kvist. Hemköp har återigen tagit en onda försäljare vid utgången. Inget får mig att pumpa med adrenalin som försäljarkids som tror de äger världen. Jag hoppas inte att de dör i en bussolycka men jag hoppas de hamnar i en buss på villovägar.

Faktum är att jag tog upp telefonen och ringde Hemköps butikchef direkt när jag kom hem. Vi får se om mitt hot att byta affär pga av försäljarpesten hjälper. Det är nu alla måste stå enade i kampen. Ring du med!

Inga kommentarer: