måndag, december 08, 2008

Veckans bästa låtar

Pete Molinari - It came out of the wilderness
Det må finnas Dylan-komplex hos Molinari men efter ett par lyssningar av hans kalasbra skivan A virtual landslide så glömmer man dem. I videon förekommer klipp från det sköna stället 12 Bar Club i London som gör att man direkt vill tillbaka dit. Molinari kommer till Pusterviksbaren i februrari. Vi ses där.

The Swell Season - If you want me
Den allra bästa låten från filmen Once. En klassisk filmscen när hon går genom Dublins gator.

Eamonn Dowd & The Rackateers - It doesn't matter at all
Ska jag vara helt ärlig så har jag inte riktigt koll på om den här låten spelades på 7 Sins i fredags. Men jag gillar den verkligt mycket och det lilla gitarrsolot är fint. Kollar man på vilka Eamonn Dowd skriver ner som influenser så kan det liksom inte bli fel.

Gene Vincent - Be-bop-a-lula
Den här låten kommer jag däremot ihåg komma ur högtalarna i fredags. Tänk att 30 år efter att min bror jämt spelade den här hemma i Rackeby så står jag och njuter av samma låt på en klubb i Gbg. Fantastiskt.

Roky Erickson - Two headed dog
Den här låten blev slutet på mina utekvällar 2008. Discjockeyn la på den och det var bara att köra. Bara introt tog nästan knäcken på mig. Ja, folk må tycka det är barnsligt att en vuxen man blir som galen av musik. Men sådan är jag och det står jag för till 100 %. Och jag var långt ifrån ensam på dansgolvet. Det var knöckat så jag har likasinnade. Vi ses på samma ställe nästa år. Nu är det bara att gå i vinteridé och samla kraft och underhudsfett.

Inga kommentarer: