torsdag, december 18, 2008

Årets album plats 4

Dig, Lazarus, dig av Nick Cave & The Bad Seeds
Som låt 7, 8 och 9 kommer i tur och ordning Hold on to yourself, Lie down here (& be my girl) och Jesus of the moon. Den trippeln knäcker mig fullständigt varje gång. Antagligen de tre låtar jag lyssnat mest på i år.

Det har gått så långt att låtarna har letat sig in mina drömmar om nätterna, de har även fått mig att dagdrömma mig bort till andra platser och de kommer för alltid var förknippade med år 2008.

"I say hello/hello/hello"

"I'm so far away from youI'm pacing up and down my room
does Jesus only loves a man who loses"

"One day I'll buy a factory and I'll assemble you on a production line
I'll build a million of you babyand every single one of them will be mine"
(Gick tyvärr inte att länka från youtube men tryck på låtarna ovan för att höra några av årets bästa låtar, kanske de allra bästa)

Inga kommentarer: