fredag, december 05, 2008



108 av 1001 album

Traffic - S/T (1968)

Det finns några band i den brittiska rockhistorien som jag valt att hoppa över. Av olika anledningar har jag inte känt att de varit intressanta. I flera fall utan att lyssna på dem. Traffic är ett sådant band. Egentligen lite konstigt då jag gillar Steve Winwoods röst och hans tidigare band Spencer Davis Group.

Nu när jag lyssnat igenom Traffics andra skiva ett par gånger så tycker jag inte att jag missat något speciellt. Traffics musik är för mig musikermusik utan känsla och närvaro med undantag för Winwoods röst som har lite värme. Låtarna saknar ett driv istället blandas stilar och tempo i låtarna och texterna berör inte alls. Det finns lite otäcka proggrock tendenser. Visserligen finns det ett par låtar som svänger på som Jimi Hendrix light och som inte är dåliga. Men jag vet att jag inte kommer sätta på dem frivilligt igen. Det finns för mycket annan bra musik för det.

Favorit: Pearly queen

Betyg: GG

Inga kommentarer: