tisdag, december 30, 2008

Gene Pitney - Yours Until Tomorrow (1968)

Ikväll begav jag mig upp till Masthuggskyrkan, min favoritplats i Göteborg. På vägen dit gick jag genom Slottskogen och njöt av musik av Glen Campbell och Gene Pitney. Musik som fick mig att tänka på året som gått. Ett år som har varit innehållsrikt och smått fantastiskt.

Allra bäst under promenaden var låten ovan som passar bra så här näst sista dagen på året. 2008, och alla härliga minnen därifrån, jag kan väl få en sista natt med dig. Som han sjunger Pitney "Tonight I see no boundries..." men snart kommer "the real world crashing in..."

Väl framme vid kyrkan så såg Gbg helt underbart ut. Vyn och vädret var så skönt att jag hoppade över att ta en öl på St George Pub som var tanken. Istället satt jag bara och njöt i en salig ensamhet.

2009 vad har du att erbjuda?

Inga kommentarer: